יום שני, 2 בדצמבר 2013

רויאל ורניקי, או- ארוחת בוקר ב- Baba Yaga

מריה נראית בדיוק כמו בסדרה. אותם פנים, ואותו חיוך שמשדר: "איזה כיף לי! עכשיו אני הולכת ליהנות".
כש-Yes הזמינו אותי מטעם התוכנית החדשה "רויאל שף", למסעדת Baba Yaga, ללמוד ממריה איך מכינים ורניקי ובלינצ'ס, החזקתי אצבעות.

ממש רציתי לפרגן ולאהוב את מריה, את האוכל, את המסעדה, ואת החוויה. אבל, היה את הסיכוי הלא קטן הזה, שאני אקום מוקדם בבוקר, אסע בפקקים לת"א, אפגוש שם כמה בלוגרים, ומריה-תקפל כמה בלינצ'סים ותמשיך לעסקיות.
אבל, אמרתי לעצמי, נלך. נראה. מה כבר יכול להיות?

הדלת הראשית הייתה עדיין נעולה (השעה הייתה 8 בבוקר, והמסעדה נפתחת רק ב- 12), ואסף, איש היח"צ של Yes הציץ פתאום החוצה וסימן לי שצריך להיכנס מהדלת הצדדית. נכנסתי ופגשתי את מריה, סמדר (מחברת ההפקות), ואת עמיתותיי הבלוגריות.

אחרי קפה וסבב היכרות קצר, מריה נכנסה ישר למטבח ופתחה בטיפ קולינרי: את הבלינצ'ס אני מכינה עם סודה. לא אבקת סודה, אלא מי סודה. ועבודת קיפולי הבלינצ'ס החלה..

מריה מצלחתת בלינצ'ס 

אם אתם צופים בסדרה "רויאל שף", אתם בטח תהיתם איך ייתכן שכל המשתתפים לא הבינו שבפניהם עומדים שחקנים, ולא המלכה אליזבת בכבודה ובעצמה..לא יכולתי להתאפק, ופניתי למריה בשאלה ישירה:" לא יכול להיות שלא זיהיתם שאלה היו שחקנים!" טוב, יותר קביעה משאלה, ואיש היח"ץ הנהן ואמר שזאת השאלה הנשאלת ביותר.
מריה צחקה ואמרה שההתרגשות מההגעה, מזג האוויר הסוער, הלימוזינה והאיש שהריע בצד עשו כנראה את שלהם, והיא מעולם לא חשבה שיעבדו עליהם ככה. "פדיחה, אבל היה ממש היסטרי" מסכמת מריה.

עוד שאלה נפוצה שנשאלה היא מה קורה בין גבאי למריה. "תצטרכו לראות את הסדרה!" ענתה מריה שכנראה כבר שמעה את השאלה בעבר. אם אתם שואלים אותי, הזיווג הזה הוא 100%. כלומר, 100% שגבאי רוצה, ומריה מסרבת.

לשאלתי האם היא לקחה משם מנות שהייתה רוצה להוסיף למסעדה שלה, היא אמרה שכן, אבל נורא קשה להוסיף מנה חדשה למטבח הקטן במסעדה, מכיוון שזה דורש סוג של היערכות מחדש. היא כן אוהבת דיוק בבישול, ולכן מאוד אהבה את הבישול המולקולרי שבו התנסתה בתוכנית.

אסכם במשפט של מריה:"הרוסים אוהבים חמאה". ואכן, כל דבר שהכנו (וכנראה גם כל המנות במסעדה) עוברות את שלב ה"החמאה". אחד הדברים שישר קפצו לי לעין היה גוש חמאה ענק במטבח (ברקע, ממש מאחורי מריה בתמונה).

לאחר הצטרפותה כשותפה שלישית לפני שנתיים, נוספו למסעדה מנות חדשות, וגם גן מטופח ונעים שבו יש פינות ישיבה מעץ ומוזיקה חיה בסגנונות שונים כל ערב. המסעדה מציעה עסקיות ופתוחה כאמור, מ-12 עד חצות.

בובות באבא יאגה פזורות ברחבי המסעדה 
בין המנות שהכנו היו בלינצ'ס במילויים שונים, וורניקי עם דובדבנים. הורניקי היו טעימים במיוחד, ומריה הסכימה לשתף אותנו במתכון.

דובדבנים מושרים בסוכר

ורניקי עם דובדבנים (והרבה חמאה)- מתכון של מריה פיסנץ 

1 ק"ג קמח
1 ביצה
400 מ"ל מים
כפית מלח
2 ק"ג דובדבנים
2 כוסות סוכר

*מפשירים את הדובדבנים (אם הם קפואים) ומשרים בסוכר לפחות 4 שעות.
*מכינים בצק מקמח, ביצה, מים ומלח, ומרדדים.
*קורצים עיגולים עם כוס בבצק.
*סוחטים את הדובדבנים לפני המילוי. ממלאים כל עיגול ב 1-2 דובדבנים.
*סוגרים את העיגול לצורת ירח ומהדקים.

איך יוצרים צורת חצי ירח יפה? מריה מדגימה


*ניתן להקפיא  את הורניקי בשלב זה, ולבשל בשלב מאוחר יותר, או להכניס לכ-10 דקות למים רותחים, עד שהם מוכנים.

ניתן להכין גם רוטב קרמלי מהדובדבנים, על ידי טיגון חמאה במחבת, הוספת סוכר, ולאחר שהתערובת הופכת לקרמל, הוספת דובדבנים וטיגון של מספר דקות. מגישים בתוספת הרוטב ועם שמנת חמוצה וסוכר.

ארוחת בוקר בבאבא יאגה
את המנות של מריה ושאר המתמודדים, תוכלו  לראות בתוכנית "רויאל שף" בערוץ "יס קומדי", בימים א-ה בשעה 20:30.