יום רביעי, 17 באוקטובר 2012

אודות

שלום לכם,

תודה שנכנסתם לבלוג המתוקים שלי. אנסה לענות כאן על כמה שאלות שאולי אתם מחפשים עליהן תשובה.


מי אני?

קוראים לי אילונה. חובבת אפייה מושבעת, שאוהבת כל דבר שקשור לאוכל, ולאפייה בפרט. אני מאלה שכל מוצר שהם רואים בסופר, הופך אצלם בראש למאפה ארומטי באופן אוטומטי, גם אם אין לו שום קשר לעולם הקונדיטוריה.

אבל אל תטעו, אינני מתעניינת במאפה הארומטי בלבד, ובניסיונות למצוא מתכונים מוצלחים, אלא גם בסיפור ובהיסטוריה שמסתתרת מאחוריהם.
אני מאמינה, שכשיודעים יותר על הרקע של המתכון, אפשר להתחבר אליו יותר, וליצור מנה מוצלחת שמבטאת את כל ההשקעה והמחשבה שמאחוריו.
אוכל בעיני הוא מקרב הלבבות הגדול ביותר, ואילולא כמה קבוצות קיצוניות, יכול להיות שהשלום היה כבר כאן- אילו רק היינו מארגנים איזו ארוחת ערב רב תרבותית.

לא למדתי קונדיטוריה באופן מקצועי, ואני משתדלת ללמוד ולבקר כמה שיותר בסדנאות, תערוכות, קורסים ומפגשים שונים הקשורים לתחום. יחד עם זאת, את רוב הידע שלי צברתי בעיקר מניסיון. ניסיון וטעייה.

בעוד לא תמיד תדעו להסביר מדוע הדברים עובדים בצורה מסויימת, עם הניסיון אפשר להבין מה עובד ומה לא. לכן, ככל שתאפו יותר, כך תלמדו יותר, תבחרו מתכונים טובים יותר, ותהיו חופשיים יותר בפיתוח מתכונים משלכם.

 השאיפה שלי בבלוג זה היא;


& להציע לכם לא רק מתכונים (כי מתכונים "רגילים" יש בשפע באינטרנט), אלא גם את הסיפור שעומד מאחוריהם.
& לספר לכם על חומרי הגלם שאני משתמשת בהם, המקור שלהם, וההיסטוריה שלהם לאורך הדורות.
& להכיר לכם מוצרי אפייה וכלים למטבח שאולי עדיין לא יצא לכם להשתמש בהם.
& להציע לכם מתכונים לקינוחים עם פחות קלוריות, פחות שומן, ופחות ייסורי מצפון.

ומה עוד? תקבלו גם הסברים מפורטים, כולל תמונות, על אפיית קינוחים מסובכים ומורכבים, וגם טיפים וקיצורי דרך לקינוחי "רושם".
אז מה בעצם השאיפה שלי בכתיבת הבלוג, במשפט אחד??  לעניין אתכם מספיק בשביל שתיכנסו למטבח ותתחילו לאפות!

הערה לאלה מכם שלא אוהבים היסטוריה: לפעמים, בזהירות, ובלי שתשימו לב, אני אנסה להגניב קצת היסטוריה בין השורות. אבל היי, זאת היסטוריה של מתוקים, זה לא אותו הדבר, נכון??

אז איך הבלוג הזה בנוי?

בבלוג יש מספר קטגוריות ("תוויות") כדי שתוכלו להתמצא בקלות. הנה הסבר קצר על הקטגוריות שבבלוג:

Ilona's

כאן תמצאו פוסטים שהם לא מתכונים. לרוב בנושאי קולינריה, אך גם בנושאים אחרים. בפוסט הראשון שלי, אני מעניקה פרסים וירטואליים לבלוגים שהיו הכי מוצלחים בעיניי, וגם- מספרת לכם 10 דברים שלא ידעתם עליי.


אופים בסטייל

בקטגוריה זו אני ממליצה על אביזרי וכלי מטבח שונים. כאלה שאולי אתם מכירים, וכאלה שאולי לא יצא לכם עדיין להשתמש בהם. כל אותם האביזרים והכלים שעליהם אני ממליצה, משמשים אותי במטבח שלי, ואני מקווה שגם אתם תיעזרו בהם על מנת ליהנות יותר מבישול ואפייה.
אינני מקבלת תשלום עבור פרסום מוצר זה או אחר, ובמידה ואני מקבלת מוצר על מנת שאוכל לחוות עליו דעה, זה יהיה מצויין בפוסט עצמו.
לכן, אתם יכולים לסמוך על זה שאין זאת פרסומת ושזוהי חוות דעת כנה.

המזווה

כאן תמצאו רשימה של מרכיבים ומאכלים שונים שאולי לא יצא לכם עדיין להכיר. מרבית המרכיבים שבמזווה קיבלו פוסטים משל עצמם, בהם תוכלו ללמוד על המקור של המרכיב ועל השימוש בו.
בנוסף, יש במזווה גם רשימת מתכונים מלאה של כל המתכונים בבלוג (שמתעדכנת כמובן) לפי נושאים, כפי שהם מוצגים בתוויות.

המרכיב הסודי

זהו הכרך ההיסטורי הוירטואלי שלי שבו אני מספרת על ההיסטוריה של מצרכים שונים, על אופן השימוש בהם, וגם ממליצה לפעמים על מותגים שבהם אני משתמשת.
תוכלו למצוא כאן את ההיסטוריה של חמאה, מקלות הוניל ועוד, כולל המלצות על מותגים ומקומות שבהם ניתן להשיג אותם.

עוגות, עוגיות

כשמן כן הם. קינוחי עוגות ועוגיות.

קינוחי רושם/בא לי לארח

כאן תמצאו קינוחים קפואים, מוסים, טראפלסים, ועוד מתוקים חדשים ומעניינים.
אם תרצו, תוכלו לקרוא להם "קינוחי רושם" או -"קינוחים שאני עושה רק כשבאים אורחים".

שימו לב, שהקינוחים המיוחדים ברובם אינם מסובכים כלל, ולכן, את הקינוחים המיוחדים שלי, תוכלו להכין גם כשלא באים אליכם אורחים (נא למחוק את "קינוחים שאני עושה רק כשבאים אורחים" מהזיכרון).

התמונות

לתמונות בפוסטים יש ערך מוסף מבחינתי כי הן לא רק מציגות את הקינוח הסופי, אלא גם את התהליך של ההכנה.
פרט למספר מצומצם של תמונות "אווירה", רוב התמונות בפוסטים הן של שלבים של אפייה שחשוב בעייני להראות לקוראים.
המרקם של הבצק, הצבע של העוגה, הקישוט של העוגייה, התבנית ועוד.

אני לא מאמינה ב"להאכיל" את הקוראים בתמונה של כל צעד מהמתכון, כי אני מאמינה שאתם מספיק אינטליגנטים כדי להבין את רוב התהליך בעצמכם. יחד עם זאת, לשלבים היותר מורכבים כאמור, מצורפת בד"כ תמונה עם הסבר לאופים הפחות מנוסים שביניכם.
מעבר לכך, יש משהו מאוד מיוחד בלקרוא את המתכון ולתת לו את הכבוד המגיע לו, ולא רק להסתכל על התמונות.

המצרכים

אני מאוד משתדלת להכין קינוחים עם מצרכים שקיימים בכל סופר.
יחד עם זאת, אני גם רוצה להעניק לכם את ההזדמנות להכיר מוצרים חדשים ומעניינים.
לכן, בעוד את רוב המוצרים כן ניתן למצוא בחנות הקרובה לביתכם, את חלקם ניתן למצוא רק בחנויות מתמחות.

אבל, אם אתם חובבי אפייה אמיתיים, אתם גם ככה תרצו לבקר שם, לא?

הכלים

את רוב הכלים שבהם אני משתמשת תוכלו למצוא אצלכם במטבח. במתכונים בהם אני משתמשת בכלים מיוחדים, אני מציעה כלים חלופיים שבהם ניתן להשתמש. כמעט כל קינוח ניתן להכין בכלי אחר מזה שמצוין במתכון, ולכן יש לכם הזדמנות להיות יצירתיים.

איזה כלים כן כדאי שיהיו לכם במטבח? תוכלו לקרוא את הפוסט שלי על חמשת הכלים החיוניים לאפייה כאן.

גיוון

אפייה הוא מדע מדוייק, אבל, חלק מהמתכונים הכי מפורסמים עולם, נוצרו כתוצאה מטעות (קרם ברולה למשל). לכן, אני נותנת מתכון מדוייק, אבל כמעט בכל מתכון יש גם הצעות לגיוון ששם תוכלו להשתולל עם מילויים, קישוטים, צורות ועוד.






זכויות יוצרים:

אין להעתיק כל תוכן כתוב ו/או מצולם בבלוג זה מבלי לבקש רשות ישירות ממני דרך כתובת המייל.

הפצת תכנים שלא לפרסום ומטרות רווח, אפשרית ברשתות חברתיות, במידה ויש קישור ישיר ובולט לעמוד המקורי בבלוג בלבד. שימו לב, שלא ניתן לעשות שינויים בתכנים/תמונות שאתם מפרסמים, ויש להעתיקם כפי שהם במקור.

מתלבטים? רוצים לשאול אותי שאלה? צרו קשר באחת הדרכים הבאות (אם אתם נחמדים אליי, אני אהיה נחמדה חזרה:)


שאלות?

בכל מתכון יש הסברים מאוד מפורטים, טיפים, הצעות לגיוון ומענה לשאלות שאולי יכולות לצוץ לכם בזמן קריאת המתכון. אם בכל זאת יש לכם שאלה שלא קיבלתם עליה תשובה, יש לכם מספר דרכים ליצור איתי קשר:

דרך הפוסט: אתם מוזמנים להגיב בתגובה בעמוד הפוסט.

דרך הפייסבוק: אתם יכולים לרשום את השאלה שלכם בעמוד הפייסבוק שלי כאן:

עמוד הפסייבוק שלי

דרך המייל:ilonascandc@gmail.com    

שאלות שלא בנושאי אפייה, נא לשלוח למייל הפרטי שלי שצויין למעלה.

ותמיד תזכרו:


“The only real stumbling block is fear of failure. In cooking you've got to have a what-the-hell attitude.”


  Julia Child